Titel och upphov Public service : en svensk kunskapsöversikt / Johannes Bjerling.
Utgivning, distribution etc.
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Förväntad utgivningstid
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän Redaktör: Johannes Bjerling.
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Radio och TV i allmänhetens tjänst. Givet de förpliktigande orden är det inte konstigt att public service debatteras. I grund och botten är detta bra: Public service är en institution med makt och ska därför vara föremål för diskussion och debatt. Men samtidigt som det är positivt att public service debatteras är det olyckligt om diskussionen fastnar i ”tyckande”. När det gäller public service finns det ju hyllmeter av akademisk forskning! Att tycka är inte fel – men att argumentera utifrån fakta väger onekligen tyngre. Syftet med Public service: En svensk kunskapsöversikt är att på ett lättillgängligt sätt presentera vad empirisk forskning har kommit fram till i centrala frågor gällande public service. Kapitelförfattarna är verksamma vid svenska universitet och högskolor, och merparten av de resultat och slutsatser som presenteras bygger på genomgångar av tidigare publicerad forskning. I samtliga kapitel är det public services nyhetsjournalistik som fokuseras. Public service: En svensk kunskapsöversikt vänder sig till alla med ett intresse för public service – inte minst politiker, journalister och samhällsdebattörer. Boken har redigerats av Johannes Bjerling, vetenskaplig redaktör vid Nordicom.[Bokinfo]
Term
Genre/Form
Författare Tekijä Jakobsson, Peter Tekijä Lindell, Johan Tekijä Stiernstedt, Fredrik Tekijä Norbäck, Maria Tekijä Ohlsson, Jonas Tekijä Bjerling, Johannes Toimittaja
ISBN
*00003165cam a22005058i 4500
*00140507
*00520221001080741.0
*008221013s2022 sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020 $a9789188855633$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789188855633
*035 $a(SE-LIBR)xcjbj01lvcc7vr01
*040 $aBOKR$ei
*041 $aswe
*084 $a07
*24510$aPublic service :$ben svensk kunskapsöversikt /$cJohannes Bjerling.
*263 $a202206
*264 1$bNordicom,$c2022
*300 $a139 s. :$bill. ;$c21 cm
*336 $atext$btxt$2rdacontent
*337 $aunmediated$bn$2rdamedia
*338 $avolume$bnc$2rdacarrier
*500 $aRedaktör: Johannes Bjerling.
*520 $aRadio och TV i allmänhetens tjänst. Givet de förpliktigande orden är det inte konstigt att public service debatteras. I grund och botten är detta bra: Public service är en institution med makt och ska därför vara föremål för diskussion och debatt. Men samtidigt som det är positivt att public service debatteras är det olyckligt om diskussionen fastnar i ”tyckande”. När det gäller public service finns det ju hyllmeter av akademisk forskning! Att tycka är inte fel – men att argumentera utifrån fakta väger onekligen tyngre. Syftet med Public service: En svensk kunskapsöversikt är att på ett lättillgängligt sätt presentera vad empirisk forskning har kommit fram till i centrala frågor gällande public service. Kapitelförfattarna är verksamma vid svenska universitet och högskolor, och merparten av de resultat och slutsatser som presenteras bygger på genomgångar av tidigare publicerad forskning. I samtliga kapitel är det public services nyhetsjournalistik som fokuseras. Public service: En svensk kunskapsöversikt vänder sig till alla med ett intresse för public service – inte minst politiker, journalister och samhällsdebattörer. Boken har redigerats av Johannes Bjerling, vetenskaplig redaktör vid Nordicom.[Bokinfo]
*599 $aMaskinellt genererad post. Ändra kod för fullständighetsnivå (leader/17), annars kommer manuellt gjorda ändringar att försvinna.
*650 $aradio
*650 $aforskning
*650 $ateve
*650 $amasskommunikation
*655 $afacklitteratur
*7001 $4aut
*7001 $aJakobsson, Peter$4aut
*7001 $aLindell, Johan$4aut
*7001 $aStiernstedt, Fredrik$4aut
*7001 $aNorbäck, Maria$4aut
*7001 $aOhlsson, Jonas$4aut
*7001 $aBjerling, Johannes$4edt
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Radio och TV i allmänhetens tjänst. Givet de förpliktigande orden är det inte konstigt att public service debatteras. I grund och botten är detta bra: Public service är en institution med makt och ska därför vara föremål för diskussion och debatt. Men samtidigt som det är positivt att public service debatteras är det olyckligt om diskussionen fastnar i ”tyckande”. När det gäller public service finns det ju hyllmeter av akademisk forskning! Att tycka är inte fel – men att argumentera utifrån fakta väger onekligen tyngre. Syftet med Public service: En svensk kunskapsöversikt är att på ett lättillgängligt sätt presentera vad empirisk forskning har kommit fram till i centrala frågor gällande public service. Kapitelförfattarna är verksamma vid svenska universitet och högskolor, och merparten av de resultat och slutsatser som presenteras bygger på genomgångar av tidigare publicerad forskning. I samtliga kapitel är det public services nyhetsjournalistik som fokuseras. Public service: En svensk kunskapsöversikt vänder sig till alla med ett intresse för public service – inte minst politiker, journalister och samhällsdebattörer. Boken har redigerats av Johannes Bjerling, vetenskaplig redaktör vid Nordicom.