Komihåglistan är tom
Vis
Personnamn
  • Facht, Ulrika
Titel och upphov
  • Medie-Sverige 2021 / Ulrika Facht, Jonas Ohlsson.
Utgivning, distribution etc.
  • Nordicom, 2021
SAB klassifikationskod
  • 07
Annan klassifikationskod
  • 07
Fysisk beskrivning
  • 96 s. : ill. ; 24.2 cm
Serietitel - ej biuppslagsform
  • MedieSverige
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • I MedieSverige 2021 får läsaren en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.
Term
Författare
  • Ohlsson, Jonas
ISBN
  • 9789188855435
*00001491cam a22003138i 4500
*00137602
*00520210408080629.0
*008210511s2021    sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020  $a9789188855435$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789188855435
*035  $a(SE-LIBR)1dtj04hkzz0zvzrq
*040  $aBOKR$ei
*041  $aswe
*084  $a07
*1001 $aFacht, Ulrika
*24510$aMedie-Sverige 2021 /$cUlrika Facht, Jonas Ohlsson.
*264 1$bNordicom,$c2021
*300  $a96 s. :$bill. ;$c24.2 cm
*336  $atext$btxt$2rdacontent
*337  $aunmediated$bn$2rdamedia
*338  $avolume$bnc$2rdacarrier
*4900 $aMedieSverige
*520  $aI MedieSverige 2021 får läsaren en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.
*599  $aMaskinellt genererad post. Ändra kod för fullständighetsnivå (leader/17), annars kommer manuellt gjorda ändringar att försvinna.
*650  $aMedia
*650  $aMasskommunikation
*650  $aKommunikation
*7001 $aOhlsson, Jonas
*887  $a{"@id":"1dtj04hkzz0zvzrq","modified":"2021-04-08T08:06:29.618+02:00","checksum":"108771952625"}$2librisxl
*887  $5Os$a{"@id":"hvcj0931f6k7x0gn","modified":"2021-03-29T11:16:30.558+02:00","checksum":"22905255221"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Det svenska medielandskapet utvecklas i ett nära samspel med det med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2021 får läsaren en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen. MedieSverige 2021 bygger på ett rikt datamaterial från en rad olika källor. Rapporten riktar sig till studenter, lärare, forskare, journalister, beslutsfattare och alla andra som vill lära sig mer om utvecklingen på den svenska mediemarknaden. Den första utgåvan av rapportserien MedieSverige utkom för närmare 40 år sedan. MedieSverige 2021 utgör den fjortonde volymen i serien. Rapporten är skriven av Ulrika Facht och Jonas Ohlsson vid Nordicom, Göteborgs universitet.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Nordisk kulturkontakt / Pohjoismainen kultuuripiste 07