Personnamn
Titel och upphov Öppenhet i medier och kommunikation : Openness in media and communication / Maarit Jaakkola & Balder Holm (red.)
Utgivning, distribution etc. Nordicom, Göteborg : 2018
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Anmärkning: Allmän
Genre/Form medieforskning, kommunikation , forskning, Norden, öppenhet
ISBN
*000 am a a
*00134551
*008180613|2018||||fi ||||e| |||| 0|mul||
*020 $a9789187957918
*041 $amul
*084 $2ykl$a07
*1001 $aNordicom
*24510$aÖppenhet i medier och kommunikation :$bOpenness in media and communication /$cMaarit Jaakkola & Balder Holm (red.)
*260 $aGöteborg :$bNordicom,$c2018
*300 $a133 s.
*490 $aNordicom-Information
*500 $a2018 nr 1, årgång 40
*655 $amedieforskning, kommunikation , forskning, Norden, öppenhet
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Öppenhet är ett begrepp som känns mer aktuellt än någonsin. Öppenhet är ett begrepp med väldigt positiv klang och positiva konnotationer - lika svårt att argumentera mot eller kritisera som själva begreppet "demokrati". Vem skulle vilja ställa sig mot ett öppet flöde av och bättre tillgång till information? Mot ökad kunskap? Mot ärlighet,pålitlighet, anständighet? I detta nummer har vi velat titta på öppenhet från flera olika perspektiv. Efter att vi bestämt oss för öppenhet i medier och kommunikation som tema, ville vi i konsekvensens namn låta öppenhet prägla hela produktionsprocessen av numret. Sedan tidskriften Nordicom-Information etablerades 1979 har den ju producerats på samma slutna sätt: författarna, utvalda på ett eller annat sätt, har producerat sin text och den har givits ut. Vi öppnade därför ett Instagram-konto där vi skulle kunna diskutera frågor kring öppenhet och berätta om själva produktionsprocessen. Hur det gick kan ni se på tidslinjen i tidskriften.